#7 CZTERY


Tytuł oryginalny: Four
Autor: Veronica Roth
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 304
Książek w serii: Cztery 
Cena z okładki: 37.80 zł.
Ocena: 7/10


Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone było społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago.
Każdy szesnastolatek przechodził test predyspozycji, a potem musiał wybrać frakcję. Ten, kto nie pasował do żadnej, zostawał uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony. Ten, kto łączył cechy charakteru kilku frakcji – jak Tris i Tobias - był niezgodny i musiał być wyeliminowany...
Szesnastoletni Tobias, syn przywódcy Altruizmu, dokonał swojego wyboru. Stał się Nieustraszonym o imieniu Cztery, by zacząć wszystko od nowa. I nie pozwolić, by strach zmieniał go w tchórza.
Teraz Cztery musi dowieść, że zasłużył na swoje miejsce wśród Nieustraszonych. Jego decyzje zaważą na losach innych nowicjuszy. A odsłonięte tajemnice zagrożą przyszłości - jego i całego społeczeństwa frakcyjnego.
Dwa lata później Cztery staje przed następnym trudnym wyborem. Wtedy spotyka Tris, która właśnie porzuciła Altruizm. Z nią droga do naprawienia ich świata może być łatwiejsza. Ale czy z nią Cztery może stać się znów Tobiasem?

Po książkę sięgnęłam, bo 1) bardzo lubię twórczość tej autorki 2) w tej części można lepiej zrozumieć Tobiasa inaczej niż z opisów Tris, zapoznać się z jego przemyśleniami dotyczącymi przywódców frakcji 3) dowiedzieć się więcej o jego dzieciństwie, rodzinie oraz przyjaciołach. 

Książka jest wciągająca i całkiem ciekawa. Bardzo podobało mi się, że mogłam poznać Cztery nie tylko z, powiem wam szczerze, nudnych opisów głównej bohaterki trylogii
 " Niezgodna ". Dzięki prequelowi wspomnianej wcześniej trylogii zobaczyłam w Tobiasie inną osobę niż tylko biednego transfera z Altruizmu. 
Podoba mi się w tej książce to ,że nie ma rozdziałów jak zwykle bywa, tylko podzielona jest na 4 części: transfer, nowicjusz , syn i zdrajca. Książka ma jeszcze dodatkową część na końcu  w której opisane są różne sytuacje spotkań z Tris widziane z perspektywy głównego bohatera. 
W części " Transfer "  opisana jest ceremonia aż do momentu nadania Tobiasowi pseudonimu Cztery. W tej części książki poznajemy również życie Tobiasa w Altruizmie
 W dwóch następnych częściach opisane są jego treningi, pijackie gry i tego typu rzeczy,  a w ostatniej części już pojawia się Beatrice i wydarzenia z nią związane. Nie które zdarzenia znamy już z książki " Niezgodna ".
Postać Tobiasa w tej książce jest inna niż w ,,Niezgodnej '' ,ponieważ znamy jego myśli ,jego strach, odwagę a w ,,Niezgodnej'' widziane jest to z perspektywy Tris więc nie wiemy co czuje Tobias.
Kiedy zabierałam się za czytanie nie wiedziałam, że autorce uda się tak dobrze połączyć tą książkę z pierwszym tomem. Byłam mile zaskoczona kiedy zauważyłam przeplatające się wydarzenia i postaci. 

Teraz czas na minusy, a były tylko cztery. Po pierwsze książka miała całkiem sporo opisów, czyli coś czego nienawidzę. Tobias w nie których momentach był bardzo irytujący przez co, co jakiś czas musiałam odkładać tę lekturę, by ochłonąć. 
Następnym  minusem i dla mnie najważniejszym jest cena. Książka tak krótka, żeby kosztowała prawie 38 zł ?! Pogrzało ich jak to mawia moja mama. No i po czwarte po przeczytaniu miałam straszny nie dosyt, chciałam więcej i więcej.

Książka podobała mi się, ale bez żadnych rewelacji. Miała lepsze i gorsze momenty i powiem wam,że po przeczytaniu " Wiernej "  nie miałam zamiaru przeczytać tej książki. Ale nagle coś mnie tknęło i zamówiłam ją na stronie internetowej za 24 zł. I nie żałuję. Polecam każdemu fanowi tej serii. 


~ A. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Hi. I'm dead. Wanna hook up?"

"Whatever the hell we want."

#148 Girl Online