#17 Kroniki Bane'a


Tytuł oryginalny: The Bane Chronicles
Autor: Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan, Maureen Johnson
Wydawnictwo: MAG
Ilość stron: 492
Książek w serii: Jedna
Cena z okładki: 39.90 zł
Ocena: 7/10

Zbiór opowiadań jak nigdy przedtem przybliża wielbicielom „Darów Anioła” i „Diabelskich Maszyn” postać czarownika Magnusa Bane’a, którego uwodzicielska osobowość, ekstrawagancki styl i cięty dowcip oczarowały fanów bestsellerowych cykli.

Kroniki Bane'a jest to dodatek do dwóch, bardzo popularnych serii autorstwa Cassandry Clare. Dzięki tej książce fani autorki mogli więcej dowiedzieć się na temat zagadkowego i czarującego Najwyższego Czarownika Brooklynu. 

Powieść podzielona jest na 10 opowiadań i dodatek, czyli pocztę głosową Magnusa. Książka opowiada o wydarzeniach po Mieście Zagubionych Dusz, czyli po 5 tomie serii.

Powiem wam,że dzięki tym "rozdziałom" lepiej poznałam postać Magnusa Bane'a.  W Darach Anioła i Diabelskich maszynach było kilka rzeczy, których nie do końca rozumiałam. Pojawiały się postacie, o których nie słyszałam. Kiedy przeczytałam Kroniki wszystko stało się jasne. Zrozumiałam więzi pomiędzy nie którymi postaciami, oraz historie, które wypłynęły dopiero w tym tomie. Miałam także zaszczyt poznać pewną interesującą historię dlaczego Magnus nie ma wstępu do Peru. 
Do tego miałam szansę znów spotkać się z moim ukochanym Williamem Herondale'm. Dowiedzieć się co działo się z nim i Tessą po Diabelskich maszynach i jak potoczyło się życie James'a Carstairs'a. 

Kiedy kupiłam tę książkę miałam, powiem szczerze, wysokie wymagania. Jako, że Cassandra jest moją ulubioną autorką trochę zawiodłam się na tym zbiorze opowiadań. Nie które były bardzo interesujące, podczas czytania innych myślałam, że umrę z nudów. Może to przez to, że Cassie nie pisała sama ? Nie wiem. 

Choć nie które opowiadania nie są warte przeczytania to większość z nich zaciekawiła mnie i przybliżyła postać Magnusa. Polecam ją każdemu fanowi DM i DA, a jeśli nie czytałeś Diabelskich Maszyn i Darów Anioła to nie kupuj jej, tylko najpierw przeczytaj poprzednie serie. 

Jak według mnie powinno się czytać książki C.Clare:
1. Miasto Kości
2. Miasto Popiołów
3. Miasto Szkła
4. Mechaniczny Anioł
5. Miasto Upadłych Aniołów
6. Mechaniczny Książę
7. Miasto Zagubionych Dusz
8. Mechaniczna Księżniczka
9. Miasto Niebiańskiego Ognia
10. Kroniki Bane'a 

Czytając książki według tego schematu unikniecie spoilerów, które mogą popsuć wam radość czytania tych serii. 

~ A.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz