#19 Rywalki: Książę i gwardzista



Tytuł oryginalny: The Selection Stories: The Prince and the Guard
Autor: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar
Ilość stron: 224
Książek w serii: Cztery
Cena z okładki: 32.90 zł
Ocena: 6/10

"Książę" pokazuje wydarzenia sprzed eliminacji i pozwala czytelnikowi śledzić młodego władcę od pierwszego dnia ich rozpoczęcia. W drugiej z opowieści przekonamy się, jak płynęło życie Aspena w pałacowych komnatach- i ujrzymy prawdę o świecie gwardzistów, której nigdy nie pozna America...

W tym zbiorze dwóch opowiadań możemy dowiedzieć się więcej na temat życia Maxona oraz Aspena. Z przykrością muszę stwierdzić, że ta książka nie była aż tak dobra jak się spodziewałam. 

Opowiadanie Maxona było interesujące i momentami zabawne. Oczywiście, nie obyło się bez smutnych chwil. Dzięki tej krótkiej historii lepiej poznałam swojego ulubionego bohatera. Dowiedziałam się o jego rodzinie, przyjaciołach oraz stosunkach do dziewcząt z Elity. Miło było poczytać myśli młodego księcia, który nie wie jak zachowywać się w towarzystwie młodych dam. To opowiadanie było dla mnie naprawdę ciekawe. 

Drugie opowiadanie było o znienawidzonym przeze mnie Aspenie. Czytanie o dawnej miłości Mer nudziło mnie. Ta nowelka nie wniosła nic nowego do tej serii. Wszystkie wydarzenia w niej ukazane pojawiły się już w Rywalkach. Czytanie jego przemyśleń było dla mnie straszne. Może to dlatego, że nie lubię tej postaci ? 

Na końcu książki znajdują się dodatki do serii. M.in.: lista kandydatek na przyszłą królową, lista klas, oficjalne playlisty do dwóch pierwszych tomów, czyli Rywalek i Elity oraz drzew genealogiczne głównych bohaterów. 

Więc książkę polecam każdemu fanowi tej serii, ale ostrzegam, że fanom Maxona drugie opowiadanie może się nie spodobać. 
Jak zwykle na koniec chcę pochwalić piękną okładkę, chociaż myślałam, że na "stronie tytułowej" będzie Maxon lub Aspen, ale to tylko moje przemyślenia na ten temat.

~ A. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz