#30 Czerwona królowa


Tytuł oryginalny: The Red Queen
Autor: Victoria Aveyard
Wydawnictwo: Moondrive
Ilość stron: 483
Książek w serii: Jedna
Cena z okładki: 34.90 zł
Ocena: 9/10

Mieszkańcy Norty dzielą się, ze względu na kolor krwi, na Srebrnych - arystokratów o nadprzyrodzonych umiejętnościach, i Czerwonych - zwykłych ludzi wykorzystywanych jako tania siła robocza i przymusowo wysyłanych na wojnę, która toczy się od prawie stu lat. Właśnie taki los czeka wkrótce siedemnastoletnią Mare Barrow. Wydaje się, że dziewczyna ma jedynie złodziejski talent, ale gdy trafia na królewski dwór jako służąca, odkrywa w sobie moc, która dla Srebrnych stanowi ogromne niebezpieczeństwo. 
Tymczasem w wyniszczonym kraju robi się coraz bardziej niespokojnie. Na sile przybierają ataki tajemniczej Szkarłatnej Gwardii walczącej o wyzwolenie Czerwonych...

O tej powieści dowiedziałam się przypadkowo podczas buszowania w internecie. Kiedy na stronie wydawnictwa przeczytałam pierwszy rozdział wiedziałam, że ta książka to dla mnie lektura obowiązkowa. Jeszcze w dniu premiery kupiłam ją i przeczytałam. 

Książka opowiada o nastoletniej Mare Barrow, która wraz z rodziną mieszka w małym miasteczku Pale. Niestety, w dniu osiemnastych urodzin ma ona zostać zwerbowana do wojska, ale pewne wydarzenia sprawiają, że zamiast w wojsku dziewczyna ląduje jako służąca na królewskim dworze, gdzie wychodzą na jaw zdolności, których nie powinna posiadać.

Na początku mogłoby się wydawać, że pomysł na tę książkę jest oklepany i ściągnięty od Suzanne Collins autorki Igrzysk Śmierci, ale nic bardziej mylnego. Mimo, że w pewnych momentach można dostrzec podobieństwo do innych bestsellerowych powieści dla młodzieży to tutaj autorka porusza nowe wątki, rzeczy których nie przeczytałam jeszcze nigdzie indziej. 


" Powstańmy ! 
Czerwoni niczym świt." 

Jednym z największych plusów tej powieści jest główna bohaterka. Mare od początku do końca jest sarkastyczna i niezależna, co bardzo cenię sobie u postaci w książkach. Poza tym dba o rodzinę i nie należy do tego rodzaju bohaterek, które nie wiedzą co ze sobą począć. Dziewczyna ma wyznaczony cel, którego się trzyma i doprowadzi swój plan do końca choćby nie wiem co. 

Muszę przyznać, że książka jest wciągająca. Już od pierwszych stron wciąga nas i trzyma w swoich objęciach, nie pozwalając się uwolnić. Kiedy przestawałam czytać to tylko po to, by iść do łazienki, a nawet wtedy łapałam się na tym, że o niej myślałam. 
Pani Victoria doskonale wie kiedy wbić czytelnikowi nóż w plecy, by najbardziej to poczuł. W moim przypadku, autorka trafiła w samo serce. 
Najgorsze jest to, że następny tom pojawi się prawdopodobnie za rok i to za granicą! Ja potrzebuję kolejnego tomu teraz. 

Ta książka trafia na półkę "ulubione". Od czasów Igrzysk Śmierci i Darów Anioła nie czytałam tak wciągającej powieści. Wydarzenia, które miały miejsce działały jak bomba. Niszczyły wszystko w promieniu kilometrów. Mimo, że autorka zraniła mnie to uwielbiam ją i dziękuję, że stworzyła świat, w którym zakochałam się bez pamięci. Polecam wszystkim, ale ostrzegam, nie czytajcie jej wieczorem ani przed ważnym spotkaniem, bo to źle się dla Was skończy. 


 Peter and Jacob - The Red Queen

Zwycięzcy 5. edycji Must Be The Music napisali piosenkę zainspirowani Czerwoną Królową. 

~ A. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz