#39 Wierna


Tytuł oryginalny: Allegiant
Autor: Veronica Roth
Wydawnictwo: Amber
Ilość stron: 384
Książek w serii: Cztery
Cena z okładki: 39.80 zł
Ocena: 8/10 

Społeczeństwo frakcyjne legło w gruzach. Tris wie, że czas uciekać. Może za murem będzie mogła zacząć z Tobiasem wszystko od nowa? A może poza miastem nie ma żadnego świata… Lecz nowa rzeczywistość jest jeszcze bardziej przerażająca. Raz jeszcze Tris musi dokonać niemożliwych wyborów - odwagi, poświęcenia i miłości. I przeszkodzić kolejnemu rozlewowi krwi…

Wierna jest to trzeci tom trylogii Niezgodna. Książka opowiada o Tris, która wraz z ukochanym i przyjaciółmi próbuje powstrzymać katastrofę, która może doprowadzić do rozlewu krwi setek, tysięcy ludzi. Akcja toczy się w przyszłości, w Ameryce Północnej. 


"Zakochałam się w Tobiasie. Ale nie jestem z nim z przymusu, bo nie mam innych możliwości. Jestem z nim z wyboru, którego ciągle dokonuję: każdego dnia, gdy się kłócimy, gdy się okłamujemy, gdy sprawiamy sobie zawód. Wybieram Tobiasa wciąż na nowo, a on wybiera mnie."

Kiedy zabierałam się za tę książkę już nie mogłam się doczekać aż odnajdę odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, dowiem się jak zakończy się jedna z moich ulubionych serii. Miałam wysokie oczekiwania wobec ostatniego tomu, bo Zbuntowana była naprawdę świetna. Słyszałam wiele opinii, niestety więcej gorszych niż pozytywnych. Mimo to zabrałam się do lektury. 

Książka wciągnęła mnie już na pierwszych stronach. Narracja ze strony Tobiasa i Tris była genialnym pomysłem, ponieważ dzięki temu znaliśmy także myśli i odczucia ukochanego Beatrice. Szkoda, że cała seria nie była tak napisana. 
Przez całą powieść czekałam na dobre zakończenie, które nigdy nie nastąpiło. Po każdym następnym rozdziale rosło we mnie co raz większe napięcie, które uwolniło się w rozdziale 51. To. Był. Koszmar. Przeczytałam rozdział kilka razy, żeby zrozumieć co właśnie się wydarzyło. To przez zakończenie nienawidzę Roth, za to co zrobiła tysiącom fanów na całym świecie, w tym mi. 

Sam pomysł na tę książkę jest bardzo dobry. Co jest za Murem? Czy tajemnicze miejsce znajdujące się za polami Serdeczności może pomóc miastu przed upadkiem? Jak potoczą się losy Tris, Cztery i ich przyjaciół? Tego musicie dowiedzieć się już sami...
Mimo przykrego zakończenia polecam całą serię wszystkim fanom dystopii i antyutopii. 

"Śmierć jest szybka i pewna. Tam, dokąd jedziemy, nic nie jest pewne."

~ A. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz