#41 Mara Dyer. Przemiana.



Tytuł oryginalny: The Evolution of Mara Dyer
Autor: Michelle Hodkin
Wydawnictwo: YA!
Ilość stron: 544
Książek w serii: Trzy
Cena z okładki: 39.90 zł
Ocena: 10/10                     


Mara Dyer wierzyła, że może uciec od przeszłości. To nieprawda.
Myślała, że jej problemy istnieją tylko w jej głowie. Nie tylko. Była pewna, że po wszystkim, co przeszli, jej ukochany nie będzie miał przed nią więcej tajemnic. Myliła się. Druga część fascynującej trylogii, w której prawda ciągle się zmienia, a wybory mogą okazać się zabójcze.


Pierwsza część o przygodach Mary Dyer bardzo mi się podobała i nie mogłam doczekać się kolejnej części. Kiedy w końcu ją dostałam od razu zabrałam się za czytanie i nie żałuję ani jednego grosza wydanego na tę powieść. 

Mara Dyer po wydarzeniach z poprzedniego tomu zostaje wysłana na dzienną terapię do Horyzontów. Nikt jej nie wieży, ale ona wie swoje. Jude żyje i chce się na niej zemścić, terroryzować, wykończyć ją. Jednak ona nie poddaje i uparcie twierdzi, że jej były chłopak nie zginął w wypadku spowodowanym...no właśnie, przez kogo?  Kim jest Mara Dyer i czego chce od niej Jude? 

Muszę przyznać, że ta część jest jeszcze lepsza niż poprzedni tom. Więcej zwrotów akcji, zagadek i tajemnic. Po tym tomie mam jeszcze więcej pytań co do dalszych losów młodej dziewczyny. Bardzo spodobał mi się pomysł na wprowadzenie co jakiś czas wspomnień-snów, które w pewien sposób powiązane były z chorą psychicznie babcią Mary. Każdy następny rozdział wywoływał u mnie co raz większe zdziwienie i podziw dla autorki, która nie pogubiła się we wszystkich wątkach i połączyła wszystko w całość. 
Skoro już mowa o wątkach to ciesze się, że uczucie Noaha i Mary zeszło na dalszy plan i nie przyćmiło wątku Juda oraz tajemniczej babci Mary. 

Książka była naprawdę zakręcona i wciągająca. Już na samym początku zostałam pochłonięta przez wir wydarzeń i tajemnic związanymi z życiem siedemnastolatki. Po przeczytaniu Mary Dyer. Tajemnica. nie sądziłam, że ta trylogia może być jeszcze lepsza, ale z każdą następną stroną drugiego tomu jeszcze bardziej zakochiwałam się w (nie)szczęśliwej historii Mary. 

~ A. 

4 komentarze:

  1. A od kogo dostałaś tę książę ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Mi pierwszy tom nie podobał się, ale zachęciłaś mnie żeby kontynuować tę serię. Mam nadzieję, że mi też się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również byłam zadowolona z pierwszej części, a druga stoi już i czeka, aż znajdę na nią czas. Po Twojej zachęcającej recenzji postaram się zrobić to jak najszybciej. :)

    OdpowiedzUsuń