#78 Chłopcy


Tytuł oryginalny: Chłopcy
Autor: Jakub Ćwiek
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Ilość stron: 320
Książek w serii: Trzy
Cena z okładki: 34.90 zł
Ocena: 7/10

Rykiem silników, hukiem wystrzałów i głośnym: BANGARANG! – tak zwiastują swoje przybycie Zagubieni Chłopcy, najbardziej niezwykły gang motocyklowy na świecie. Niegdyś wierni towarzysze Piotrusia Pana, dziś odziane w skórzane kurtki zakapiory pod wodzą zabójczo seksownej Dzwoneczek. Zrobią wszystko, by przetrwać… i dobrze się przy tym bawić. Bez względu na cenę.

Zagubieni Chłopcy przeżyli ostateczną walkę z Kapitanem Hakiem. Jednak opuścili oni Nibylandię i osiedlili się w starym lunaparku w Polsce. To właśnie tam stworzyli swoją własną Drugą Nibylandię. Chłopcy pod wodzami Dzwoneczka, nazywaną przez nich "mamą", nie są już dziećmi tylko dorosłymi mężczyznami, którzy za wszelką cenę nie chcę dorosnąć. 

"Oto druga Nibylandia. Wielka jak dziecięce oczekiwania, ale też brudna, zniszczona i obdarta przez dorosłość".

Opowieść o Chłopcach jest moją pierwszą - na pewno nie ostatnią - książką spod pióra polskiego autorka Jakuba Ćwieka. Pierwszy raz powieść tą zobaczyłam kilka miesięcy temu jednak zawsze w ostatnim momencie ją odkładałam na później. Nie tym razem. 
Rzeczą, która od razu rzuca się w oczy jest niesamowita okładka. Dwoje motocyklistów i zabójczo seksowna "mama", depcząca atrybuty wróżek. Z tyłu motory oraz Druga Nibylandia. Czyli wszystkie najważniejsze elementy powieści. 

Podczas czytania wstępu byłam lekko zagubiona, ponieważ czułam się jakby ktoś wepchnął mnie w sam środek opowieści. Jednak już po chwili zostałam wciągnięta w świat pełen motorów i głośnych BANGARANG! Ale spokojnie, w następnych rozdziałach autor tłumaczy nam dlaczego Zagubieni Chłopcy opuścili Nibylandię i gdzie jest Piotruś Pan. 

Czytałam kilka opinii tej książki i niektórzy czytelnicy narzekali na ciągłe przeklinanie bohaterów. To prawda, nie było strony, na której nie znaleźlibyście przekleństwa. Jednak wydaje mi się, że bez tych "brzydkich" słów powieść byłaby trochę zbyt "grzeczna" jak na taką, w która występują dorośli faceci, nie chcących dorosnąć, motory oraz kobieta będąca kiedyś wróżką, teraz laską ubierającej się zbyt skąpo jak na osobę wychowującą sporą ilość "dzieci". 

Bohaterów polubiłam wszystkich. Szczególnie nową wersję Dzwoneczka oraz Kędziora. Mimo, że był już dorosłym mężczyzną to nadal zachowywał się jak dziecko. Do tego na końcu i w środku książki znajdują się ilustracje przedstawiające na przykład głównych bohaterów. 
Niestety, w Chłopcach denerwował mnie fakt, że autor rozpoczynał wątki o danych postaciach, które towarzyszyły nam przez kilka stron, a potem je urywał na różne sposoby. To śmiercią bohatera lub podaniem mu Syrenich Łez, które wymazywały pamięć osoby spożywającej je. 

Przyznam, że nie przepadam za polską literaturą. Może to przez szkolne lektury, do których czytania jesteśmy zmuszani. Jednak Chłopcy należą do tych powieści polskich autorów, które zostaną ze mną na długo. Do tego wszystkiego nigdy więcej nie spojrzę w ten sam sposób co kiedyś na przygody Piotrusia Pana autorstwa J.M. Barriego, bo musicie wiedzieć, że bardzo lubiłam tę historię.

Podsumowując, książka jest warta przeczytania, nawet jeśli nie przepadacie za oryginalną wersją przygód Dzwoneczka i reszty załogi. Jeśli jeszcze nie zapoznaliście się z z Zagubionymi Chłopcami to naprawdę nie wiem co wy czytacie! 

~ A. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Sine Qua Non.

5 komentarzy:

  1. Ciekawie się zapowiada na pewno niedługo po nią sięgnę : )
    Pozdrawiam : )
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. "Chłopcy" to jedna z moich ulubionych serii. Już nie mogę się doczekać 4 części! Kędzior i Milczek to zdecydowanie najlepsi bohaterowie tej książki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam słuchowisko "Chłopcy w skrócie" jest naprawdę znakomite!! Można je było nabyć za darmo po zakupie, chyba kwietniowego, CdAction, bo tam był kod do wykorzystania na audioteka.pl. A tak normalnie to słuchowisko kosztuje 9,90 ;)

      Usuń
  3. Dostałaś nominację do Liebster Awards. Szczegóły na blogu: http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/2015/06/liebster-awards-2.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i chwalę sobie twórczość Ćwieka bardzo - ogólnie to nie wiedziałam, sięgając po książkę, o tym, że jest to zbiór opowiadań. Może dlatego odniosłaś wrażenie, że autor urywa wątki? Druga część ma miażdżącą końcówkę. A teraz przede mną część trzeci, którą chcę przeczytać w wakacje.

    OdpowiedzUsuń