TOP 5 CYTATÓW - Miesiąc rankingów


Witam, na 76 Głodowych Igrzyskach! Taki żart, za dużo Kosogłosa. Nie ważne. Dzisiaj kolejny ranking, tym razem najlepszych cytatów! Postanowiłam, że nawet jak skończy się wspaniały czerwiec to i tak co jakiś czas będą pojawiać się rankingi, ponieważ zauważyłam duże zainteresowanie tą formą. Ale nie przedłużając, zaczynajmy!


5. Igrzyska Śmierci: Kosogłos
"Peeta mówi, że będzie dobrze. Mamy siebie, mamy też książkę. Dzięki nam zrozumieją i staną się silniejsze. Któregoś dnia będę jednak musiała opowiedzieć im o swoich koszmarach. Dlaczego przychodzą, dlaczego nigdy nie znikną na dobre.
Wyjaśnię im, jak udaje mi się przetrwać. Dowiedzą się i kiepskich porankach, kiedy nie potrafię czerpać przyjemności z niczego, bo się boję, że zostanie mi to odebrane. Wtedy sporządzam w myślach listę wszystkich dobrych uczynków, których byłam świadkiem. To taka zabawa, i bawię się w nią, choć po upływie ponad dwudziestu lat staje się trochę nużąca.
Istnieją jednak znacznie gorsze zabawy."


4. Miasto Niebiańskiego Ognia
"- Nie upiekłem ciasta - uprzedził Alec, kiedy Jace i Clary wrócili do głównej komory jaskini. (...)
- Nie upiekłem ciasta z trzech powodów. - Alec wykonał ekspresyjny gest ręką. - Po pierwsze: nie mam składników do ciasta. Po drugie: właściwie nie wiem jak się piecze to ciasto. - Zrobił wyczekującą pauzę.
Jace odpasał miecz, oparł go o ścianę i zapytał ze znużeniem:
- A po trzecie?
- Bo nie jestem twoją dziwką gosposią. - odparł Alec najwyraźniej zadowolony z siebie."


3. Następczyni
"- Wasza Królewska Mość - przywitał mnie.
- Wasza Wysokość - poprawiłam go.
- Ależ nie trzeba, wystarczy Ean."


2. Szeptem
- Nie umawiam się z nieznajomymi. - oświadczyłam. 
- Na szczęście ja tak. Przyjadę o piątej.


1.Mechaniczny Anioł
"Pulvis et umbra sumus"
"Prochem i cieniem jesteśmy"

~ A.

6 komentarzy:

  1. Cudowne cytaty. Pamiętam jak czytałam Dary Anioła to Alec był chyba moją ulubioną postacią. Większość uważa, że Jace to najlepsza postać a mało kto zwraca uwagę na charakter Aleca.
    Buziaki!
    www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ten pomysł na notkę :) ale spokojnie, nie podkradnę pomysłu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz to możesz go wykorzystać :) To żaden problem!

      Usuń
  3. Cytaty są naprawdę piękne, kilku nie znałam więc dziękuję że mogłam je u ciebie odnaleźć :)

    Zapraszam do siebie :)
    http://poczytajmycos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Hahha no nie mogę z tego cytatu o "Następczyni" wciąż chichoczę :P Bardzo chcę tę książkę przeczytać jednak nie wiem kiedy bo i tak mam wiele pozycji przed nią do przeczytania :)
    I jeszcze ten z "Miasta niebiańskiego ognia" przypomniałaś mi dlaczego tak lubię książki pani Clare :P
    http://pieknoczytania-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń