#94 Chłopcy 3: Zguba


Tytuł oryginalny: Chłopcy 3: Zguba
Autor: Jakub Ćwiek
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Ilość stron: 352
Książek w serii: Cztery
Cena z okładki: 34.90 zł
Ocena: 8/10

"Gdzie są moi Chłopcy?!”

Krótkie wakacje Dzwoneczka nieomal kończą się tragedią. Gdy wróżka budzi się po wielomiesięcznej śpiączce, odkrywa, że całe życie, jakie znała, to tylko twór podświadomości, a prawda jest… zupełnie inna. Jaką rolę w intrydze odgrywa Cień i sam Piotruś Pan? I gdzie podziali się Chłopcy? Za odpowiedzi na te pytania Dzwoneczek będzie musiała zapłacić wysoką cenę. O ile w ogóle zdąży je poznać…

Zguba to trzeci tom przygód Zagubionych Chłopców i Dzwoneczka, którzy uciekli z Nibylandii. Osiedlili się w Polsce, a za swój "dom" mają stary lunapark nazywany przez nich Drugą Nibylandią. 
Na początku książki ma miejsce wypadek, przez który wróżka spędza pół roku w śpiączce. Kiedy budzi się, jest w Polsce. Okazuje się, że całe jej dotychczasowe życie było kłamstwem. Nie ma z nią nikogo bliskiego, Chłopcy zniknęli, został tylko Luby, mężczyzna, który uważa się za jej partnera w interesach. 
Jakie zamiary ma biznesmen? Czy Dzwoneczek naprawdę zwariowała? I najważniejsze: gdzie są Chłopcy?!

"- Jak matka znajdzie to u ciebie, młody, obaj mamy przesrane jak toi-toi na pielgrzymce."

Trzecia części jest zupełnie inna od swoich poprzedniczek. Wszystko co dotychczas było nam znane zniknęło wraz z dorośnięciem Chłopców. W tym tomie nie ma już głupich żartów podchodzących pod czarny humor, w zamian za to otrzymaliśmy smutną, szarą rzeczywistość jaką jest dorosłość. Oczywiście, autor nie szczędził przekleństw i  złego traktowania kobiet. Bez tego Chłopcy nie byliby Chłopcami. 

Po zakończeniu jakie zaserwował Pan Ćwiek w Bangarang byłam bardzo ciekawa jak potoczą się losy małych chłopców w skórach dorosłych mężczyzn. Początek powieść jest zagadkowy i poplątany, nie mogłam zrozumieć co się stało. Mimo, że w mniej więcej połowie rozwiązałam "zagadkę" to byłam bardzo ciekawa jak rozwinie się wątek i z zaintrygowaniem śledziłam historię bohaterów. 

"Po dziecięcemu niewinny, a to najgorszy rodzaj niewinności. Jesteś taki, bo zwyczajnie nie rozumiesz, że robisz coś złego. Możesz być okrutny, zawistny, egoistyczny, ale dopóki nie wiesz, co to złe, tak szczerze, głęboko w sercu nie wiesz, nadal jesteś niewinny. Taki własnie jest Piotruś Pan. To najbardziej przerażająco niewinna osoba w tym i wszystkich światach."

Skoro przy postaciach jesteśmy to muszę wypowiedzieć się na temat - od teraz - mojego ulubionego bohatera. W trzeciej części nareszcie pojawia się Piotruś Pan w własnej osobie. Nie mogło zabraknąć także żyjącego własnym życiem Cienia. Bohater znany nam z bajki J.M. Barriego został w poprzednich tomach przedstawiony jako zimny, zepsuty drań. Ale w rzeczywistości wcale taki nie był. Cały czas niewinny i wesoły, ale momentami stanowczy, wręcz szalony. Postać miała dwa cele: znaleźć nową Wendy i skrzywdzić Dzwoneczka.

Chłopców w Chłopcach było bardzo mało. Cały czas poszukiwałam ich. Udało mi się dostrzec tylko Kruszynę, Stalówkę, Milczka i Kędziora.  Scen z nimi było niewiele co nie za bardzo mi odpowiadało, ponieważ pokochałam "synków" Dzwoneczka takimi jakimi są i nie wyobrażam - nawet po przeczytaniu tej książki - ich jako dorosłych. 

"Brzęknął elektroniczny dzwonek i do środka wszedł średniej postury mężczyzna z twarzą zmęczonego życiem borsuka."

Co do Zguby mam mieszane odczucia. Jednocześnie cieszę się, że powróciłam do świata wykreowanego przez Pana Jakuba Ćwieka, ale czuję niedosyt. Zakończenie, znowu wszystko skończyło się w sposób, którego nienawidzę. Coś czuję, że w czwartej części będzie się działo naprawdę dużo. 

~ A.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Sine Qua Non.


Komentarze

  1. Mnie się ta część podobała, choć według mnie trochę słabo akcja posunęła się do przodu, no i faktycznie mało było momentów z samymi Chłopcami. Ale nadrabiał to wątek Dzwoneczek no i pojawienie się Piotrusia, któego jestem wielbicielką po lekturze Zguby. Nic, tylko czekać na czwartą część. I na opowiadania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam "Chłopców"! już nie mogę się doczekać kolejnej części, która rozwiąże, to co ma rozwiązać ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Hi. I'm dead. Wanna hook up?"

"Whatever the hell we want."

#148 Girl Online