Liebster Blog Aword #5

Kolejna nominacja do LBA tym razem od Alinki Malinki z bloga Siostry w bibliotece. Serdecznie dziękuję! W skrócie: chodzi o to, że muszę odpowiedzieć na 11 pytań, które zadała mi Alinka. Później sama muszę wymyślić 11 i zadać kolejnym osobom. Zaczynajmy!

1. Jak często chodzisz do biblioteki i czy wypożyczasz stamtąd dużo książek?
Nie chodzę do bibliotek. Zazwyczaj sama kupuję książki, a poza tym nie mieszkam w mieście więc koło mnie nie ma żadnej biblioteki ;_;

2. Jak kupujesz nową książkę to odkładasz ją na półkę, żeby przeczytać później czy zaczynasz od razu? 
To zależy od tego czy: po pierwsze jest rok szkolny. Wtedy jest dużo nauki i gdybym miała od razu zaczynać każdą powieść, którą kupię tkwiłabym teraz w pierwszej gimnazjum. Po drugie, jestem recenzentem więc dostaję książki do recenzowania, a jako, ze jestem osobą, która nie zostawia wszystkiego na ostatnią chwilę, to najpierw obowiązki później przyjemność. Chociaż czytanie i recenzowanie nie nazwałbym pracą, bo to bardzo przyjemne zajęcia. 

3. Kupiłaś książkę, przeczytałaś i Ci się nie podoba. Sprzedajesz, oddajesz komuś/do biblioteki czy sobie zostawiasz? 
Zazwyczaj mam je na półce, ale wystawiam je na Lubimy czytać na półkę wymiana/sprzedaż, bo po co mam trzymać książkę, o której najchętniej bym zapomniała?

4. Słuchasz muzyki podczas czytania? Jeśli tak, to czy są to zwykłe piosenki z tekstem, czy tylko podkład?
Nie słucham muzyki, bo mnie to rozprasza. Niestety. 

5.Masz swój słoiczek TBR, czy na bieżąco wybierasz, co aktualnie będziesz czytać?
Tak jak wspomniałam wyżej, najpierw recenzenckie, później moje zakupy. Nie, nie mam takiego słoiczka, bo zazwyczaj - nie licząc recenzenckich - sięgam to na co mam ochotę.

6. Czytasz wszystkie lektury szkolne, czy tylko te, które Cię interesują?
Czytam wszystkie lektury szkolne, a przynajmniej próbuję. Nie zawsze mi to wychodzi :P

7. Jeśli zaczynasz serię, to musisz ją skończyć, czy jeśli któryś tom z kolei nie podoba Ci się, to odkładasz i nigdy więcej nie wracasz do niej?
To, że jeden tom mi się nie spodobał nie znaczy, że od razu skreślam całą serię. Nie, zazwyczaj odkładam ją po prostu na dłuższy czas, nie kontynuuję jej. Kiedy najdzie mnie ochota to po nią sięgnę.

8. Kupujesz zakładki, czy robisz sama? 
Czasami robię, ale częściej kupuję. Chociaż po Targach w Warszawie mam całkiem spory zapas.

9. Lubisz książkowe gadżety, takie jak torby, plakaty, bluzy/koszulki, biżuteria etc.? Jeśli tak i masz, to chętnie pooglądam zdjęcia :) 
Mam. Zdjęcie postaram się dodać później. 
- Naszyjnik z kosogłosem, 
- Bransoletkę z kosogłosem, 
- Torbę z Darów Anioła/Diabelskich Maszyn z napisem "I'm shadowhunter, you're mundane. Ave atque vale"
- Case na telefon z PLL "You're mine now, kisses -A".
- Koszulkę z kosogłosem.
- Dwa plakaty/wydrukowane duże zdjęcia kosogłosa. 
Tak, jestem wielką fanką Igrzysk Śmierci. 

10. Czy w przypadku każdej książki, najpierw musisz poznać wersję papierową nim obejrzysz ekranizację, czy czasem odchodzić od tej "zasady"?
Najpierw staram się przeczytać książkę, ale czasami o tym, że są powieść, na których podstawie powstał film dowiaduje się po fakcie. Tak było w przypadku Niezgodnej, Więźnia Labiryntu, Trylogii Czasu. 

11. Zaznaczasz ołówkiem/karteczką ulubione cytaty w książce, czy szukasz ich w Internecie/przepisujesz do zeszytu lub na kartkę?
Szukam w Internecie. Rzadko zaznaczam coś w książkach, nie licząc cudownej Mary Dyer i Szeptem. 

NIE NOMINUJĘ NIKOGO :D 
~ A. 

Komentarze

  1. Zazdroszczę tych wszystkich fandomowych gadżetów :-)

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Również uwielbiam Igrzyska śmierci, a jeżeli robię plany czytelnicze, to raczej daremnie, bo w ponad połowie przypadków sięgam po coś innego, niż chciałam... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naszyjnik z Kosogłosem musi być śliczny, ja sama posiadam broszkę :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Woow, tyyle gadżetów *^* Ja też ostatnio nie wypożyczam książek, bo za dużo stoi na półce... :P

    Pozdrawiam,
    isabelczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że odpowiedziałaś na moje pytania :)
    Zazdroszczę tylu książkowych gadżetów!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie zaznaczam cytatów w książkach, ale zawsze gdy je czytam, zapisuję nr strony i fragment cytatu, który mi się spodobał. Później przepisuję to na stronę lubimyczytac.pl i tam właśnie zbieram wszystkie moje cytaty :)
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy twoim zdaniem ekranizacja Trylogii Czasu nie dorasta książką do pięt?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Hi. I'm dead. Wanna hook up?"

"Whatever the hell we want."

#148 Girl Online