#115 Julia. Trzy Tajemnice


Tytuł oryginalny: Unite Me
Autor: Tahereh Mafi
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 124 (tyle stron zajmuje ta powieść w wydaniu z sierpnia 2015 r. wszystkich tomów w jednym zbiorze)
Książek w serii: Cztery
Cena z okładki: 34.90 zł (cena zbioru wszystkich powieść z tej serii to 89.90 zł)
Ocena: 6/10

Zostałam przeklęta Mam niezwykły dar
Jestem potworem Mam nadludzką moc
Jestem narzędziem zniszczenia Będę walczyć o miłość


Specjalny dodatek do bestsellerowej trylogii Tahereh Mafi – nowa książka o losach Julii. Zawiera niezwykły pamiętnik głównej bohaterki, dzięki któremu dowiemy się, co poprzedziło wydarzenia opisane w pierwszym tomie, oraz dwie nowele: Destroy Me i Fracture Me.

Julia. Trzy Tajemnice to zbiór trzech nowelek ze świata Dotyku Julii. Pierwsza z nich dotyczy Warnera i jest opowiadana pomiędzy pierwszym i drugim tomem. Druga z nich, Fracture Me jest opowiadana z punktu widzenia Adama mówi o wydarzeniach rozgrywających się pod koniec drugiej części. Trzecia część książki jest to Dziennik Julii. 

Pierwsza nowelka, czyli Destroy Me bardzo mi się podobała. Opowiadanie zaczyna się zaraz po ucieczce Julii i Adama do Punktu Omega. Dzięki temu, że historia pisana jest z punktu widzenia Aarona miałam szanse lepiej poznać jego uczucia względem Julii. Do tego dowiedziałam się kilku prywatnych informacji o Warnerze - między innymi, chłopak jest perfekcjonistą. Ta nowelka zdecydowanie najbardziej mi się podobała, no bo wiecie, Team Warner!

Druga część książki pisana była z perspektywy Adama. Ta historia podobała mi się znacznie mniej niż poprzednia. Jednak miło było zajrzeć do jego głowy i poznać uczucia Adama względem swojej  "dziewczyny". Jedną dość smutną rzeczą jest to, że Kent chyba nie był gotowy na stały związek, ponieważ w przeciwieństwie do Warnera nie poświecił by wszystkiego dla Julii. No, ale nie mogę zaprzeczać, cieszę się z takiego obrotu spraw. 

Dziennik Julii to trzecia nowelka i muszę powiedzieć, ze nie znalazłam ta nic nowego. Wszystkie fragmenty tekstu napisanego przez główną bohaterkę pojawiały się już, może nie w całości, ale w kawałkach. Myślę, jednak, że Fracture Me było gorsze ze względu na bohatera opisującego. 

Więc tak, książka mnie nie zachwyciła. Tak na dobrą sprawę tylko pierwsza nowelka mi się podobała. Reszta zawiodła. Jeśli jesteście ogromnymi fanami to sięgnijcie, może Wam bardziej przypadnie do gustu. Ale jeśli przeczytaliście trylogię i jesteście obojętni to ten dodatek może tylko jeszcze bardziej popsuć Wam zdanie o historii Julii, Warnera i Adama.

~ A.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Otwartemu.

3 komentarze:

  1. Cześć ^^ (ja taka szczęśliwa, bo dzisiaj 70 obserwatorów osiągnęłam :P)
    Jak wiesz już baardzo dobrze, przede mną jeszcze "Sekret Julii" i nie wiem, kiedy będę mogła po niego sięgnąć. No niestety, poprosiłam jakiś miesiąc temu bibliotekę o zakup tej książki, a na razie nic, a niby się zgodzili :c
    Może też napiszę do Otwartego :DD (tak, wiem, mam za mało wyświetleń :'))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyświetlenia raczej nie mają nic do rzeczy, kochanieńka. Raczej chodzi o to ile czasu już piszesz, styl pisania albo o liczbę obserwatorów. Tak więc, spróbuj. I gratuluję 70 obserwatorów :))

      Usuń
  2. Przeczytałam trylogię o Julii, ale jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do nowelki. Może niektórzy lubią takie dodatki, ale jak dla mnie są one trochę zbędne. Po książkę raczej nie sięgnę :)

    http://zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń