Seriale warte obejrzenia cz.I

Dzień dobry, tak jak obiecałam dzisiaj troszkę o serialach. Opowiem Wam o kilku takich, które warto obejrzeć, bo są naprawdę świetne. Będzie kryminał i kilka innych. Mam nadzieję, że taka forma posta się spodoba. 





Tytuł oryginalny: Pretty Little Liars
Tytuł polski: Słodkie Kłamstewka
Sezonów: 6

Amerykański serial dramatyczny na podstawie serii książek o tym samym tytule, opowiadający historię czterech dziewczyn – Spencer, Hanny, Arii oraz Emily – których przyjaźń skończyła się po zaginięciu "królowej" ich paczki – Alison. Rok później cała czwórka zaczyna dostawać wiadomości od kogoś, kto podpisuje się "A". Osoba ta grozi, że zdradzi wszystkie ich sekrety, a nawet te, o których wiedzieć mogła 
tylko Alison.

Oglądając pierwszy odcinek myślałam, że umrę z nudów. Aż do zaskakującej końcówki, która sprawiła, że cztery sezony "pożarłam" w miesiąc roku szkolnego. Fani wiedzą, że ten TV show jest dość wyjątkowy. Nigdy nic nie dzieje się przypadkiem, a aktorzy mówią, że bardzo uważni fani już wiedzą kto jest A. Pretty Little Liars nie można nazwać obyczajówką. Oczywiście są tu romanse, sekrety, ale czy w normalnych serialach obyczajowych dziewczyny są prześladowane przez maniaka o pseudonimie A, który wie rzeczy,  o których wiedziała tylko zaginiona przyjaciółka Alison? Nie wydaje mi się. Serial jest naprawdę świetny i warty obejrzenia. 


Tytuł oryginalny: Once Upon a Time
Tytuł polski: Dawno, dawno temu
Sezonów: 5

Pewnego dnia "Zła Królowa" Regina rzuciła klątwę na większość mieszkańców Zaczarowanego Świata. Zrobiła to głównie z powodu szczęścia, jakie Śnieżka zaznała przy boku swego męża, Księcia z Bajki. Także dawnej zdrady, jakiej królewna dopuściła się wobec macochy. Klątwa ta nie została przez Reginę stworzona, lecz tylko użyta. Przeniosła swe ofiary do kolejnej rzeczywistości, zamieszkanej przez Nas-widzów, zwanej Krainą Pozbawioną Magii. Utworzyła miasteczko Storybrooke pośrodku lasu, w stanie Maine i umieściła w nim swe ofiary. Tam nie pamiętali kim tak naprawdę są, czas się zatrzymał, magia przestała działać a nikt z zewnątrz nie miał pojęcia o miasteczku.


Zaczynając ten serial - tak jak w przypadku PLL - nudziłam się. Show kompletnie mnie nie wciągał, ale po skończeniu 1-2 odcinka wszystko zaczęło się układać. Aktualnie jestem na na sezonie 2B i jest świetny. Bardzo spodobał mi się pomysł "wymieszania" baśni. Np. Czerwony Kapturek przyjaźni się ze Śnieżką, Bella z Mulan i Gburkiem - jednym z siedmiu krasnoludków. Ale moje serce pobiło dwoje bohaterów, Myśliwy, który miał zabić Śnieżkę oraz Rumpelstiltskin w przetłumaczeniu Titletury. Ogólnie pomysł na fabułę jest fantastyczny. Polecam serdecznie OUAT.


Tytuł oryginalny: How I met your mother
Tytuł polski: Jak poznałem waszą matkę
Sezonów: 9

Serial koncentruje się na Tedzie Mosbym, który opowiada dzieciom historię o tym, jak poznał ich matkę. Mieszkając w Nowym Yorku i pracując jako architekt, narrator zajmuje się problemami jego najlepszych przyjaciół, czyli parę Marshalla Eriksena i Lily Aldrin ekscentrycznego kobieciarza Barneya Stinsona i prezenterkę wiadomości Robin Scherbatsky. Seria opowiada wiele wątków, włączając w to trójkąt miłosny pomiędzy Robin, Tedem i Barneyem; związek Lily i Marshalla; a także kariery postaci



HIMYM jest najlepszym serialem komediowym jaki w swoim krótkim życiu oglądałam. Opowiada o piątce przyjaciół, którzy mierzą się z przeciwnościami losu. Życie Teda nie jest łatwe, a nawet można je nazwać "odwrotną historią miłosną". Mężczyzna spotyka się z różnymi kobietami myśląc, ze to ta jedyna. 
Jak poznałem waszą matkę był jednym z nielicznych seriali, przy których płakałam. Gorąco polecam! 



Druga część posta prawdopodobnie pojawi się w niedzielę/poniedziałek. Mam nadzieję, że post się podobał.

~ A. 

Komentarze

  1. Totalnie kocham Pretty Little Liars ♥ Kocham, kocham, kocham <3 Ale raczej w wersji książkowej ♥ Chociaż serial też jest boski ♥ Kocham<3
    Once upon a time też uwielbiam, ale jeszcze go nie skończyłam, nie jestem nawet w połowie, więc trzeba się wziąć w garść! :D kocham^^
    Ostatniego nie oglądałam ani nie mam zamiaru oglądać.
    Kocham totalnie i obsesyjnie też Doctora Who, Supernatural, Teen Wolf, Sherlocka, The Lying Game, Kości, Flasha, Agentów T.A.R.C.Z.Y itp. Serialomania level hard :D
    Pozdrawiam ♥
    wyspa-ksiazek1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. W Pretty Little Liars jestem dosłownie zakochana! To jest jeden z najlepszych seriali, jakie kiedykolwiek oglądałam.
    Miałam też w planach zacząć Once Upon a Time, ale nie wiem kiedy mi się to uda.
    Pozdrawiam :)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Hura, oglądałam wszystkie te seriale! Chociaż muszę przyznać, że PLL już mi się powoli zaczyna nudzić... nagrywają już na siłę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja kumpela ostatnio oszalała na punkcie Once Upon a Time i słyszałam, że jest całkiem niezły :) druga zaś, ma totalnego fioła na punkcie PLL, wiec trochę się o tym nasłuchałam. Osobiście nie oglądałam żadnej z twojej propozycji ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię PLL :)
    A wiesz może gdzie oglądać Once Upon a time??

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

"Hi. I'm dead. Wanna hook up?"

"Whatever the hell we want."

#148 Girl Online