#147 Harry Potter i Kamień Filozoficzy


Tytuł oryginalny: Harry Potter and the Philosopher's Stone
Autor książki: J.K. Rowling
Autor ilustracji: Jim Kay
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 250
Książek w serii: Siedem (w wersji ilustrowanej na razie wydany został jeden tom)
Cena z okładki: 59 zł
Ocena książki: 3/5
Ocena ilustracji: 5/5
Łącznie: 8/10

Harry Potter to sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany przez ciotkę i wuja, którzy podobnie jak ich syn Dudley - traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą, jedyna pamiątka z przeszłości to zagadkowa blizna na jego czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko wyjaśni się w jedenaste urodziny chłopca, a będzie to dopiero początek Wielkiej Tajemnicy...

Kto nie słyszał o Harry'm Potter'ze? Nikt. Jest to prawdopodobnie najpopularniejsza książka na świecie. Każdy chociaż oglądał film o przygodach nastoletniego czarodzieja-sieroty. Minęło 18 lat od wydania tej jakże uwielbianej przez miliony powieści, a mimo to ludzie dalej kochają historię Rowling. Z tego co słyszałam autorka pisze opowiadania związane z uniwersum HP. Poza tym działa strona Pottermore gdzie możecie zapisać się do Hogwartu, grać i bawić się. A w 2016 roku wejdzie do kin adaptacja jednego z podręczników uczniów magicznej szkoły, Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć. A teraz do tego wszystkiego doszła ilustrowana wersja pierwszego tomu, Kamienia Filozoficznego

Nigdy nie byłam fanką serii o Chłopcu, który przeżył. Myśl, że mogłabym dostać się do Hogwartu nie wywoływała u mnie dreszcze ekscytacji. Nie marzyłam o tym. Szczerze mówiąc, wolałabym pojechać na Głodowe Igrzyska. Właściwie nie umiem wytłumaczyć co w Harry'm Potter'ze mi się nie podoba. Może to, że książkę kochają miliony? Nie mam najmniejszego pojęcia. 

Nie mogę zaprzeczyć, styl Rowling jest świetny. Potrafi tak manewrować słowami, że nie można oderwać się od jej książek. Do tego miała nie tuzinkowy pomysł, a sama seria była pełna zwrotów akcji. Ale pomimo tych plusów ja nadal zadaję sobie pytanie: czemu ludzie tak bardzo uwielbiają HP? Wiem, że wiele z Was ma pewnie do tej historii sentyment. Że to właśnie Harry przekonał Was, iż książki są wspaniałe. Ja po prostu tej historii nie trawię, ale zaczynam się do niej przyzwyczajać ze względu na to, że osoba, z która spędzam dużo czasu uwielbia HP. 

Są bohaterowie, których lubię, ale są tacy, których bardzo nie lubię. Ron jest idiotą. Harry'ego i Hermionę da się jeszcze nieść, ale młodego Weasley'a nienawidzę. Harry miał trudne dzieciństwo. Wychowywał się w domu, w którym traktowano go jak śmiecia. Kiedy poszedł do Hogwartu czuł się jakby wygrał na loterii. Jednak okazuje się, że szkoła magii nie jest tak bezpieczna jak może się wydawać. Fred i George są świetni. Ich dowcipy i teksty potrafią rozbawić za każdym razem równie mocno. Jak się pewnie domyślacie, są moimi ulubionymi postaciami w książce. Ach, uwielbiam także Voldemort'a. Szczególnie pokochałam go w późniejszych częściach. 

Ilustracje wykonane przez Jim'a Kay'a są niesamowite. Najbardziej spodobała mi się ta, gdzie jest Malfoy. Każda ze stron jest ilustrowana. Nie zawsze są to obrazki przedstawiające bohaterów. Na niektórych stronach widnieją kleksy farby lub atramentu, a na jednej są latające klucze.

Postacie nie przypominają tych filmowych. I bardzo mi się to podoba, ponieważ dzięki temu mogłam zobaczyć jak on wyobrażał sobie bohaterów, a nie po raz kolejny oglądać odwzorowania aktorów. Wystarczą mi filmy.

Autor zdradził, że na stworzenie każdej ilustracji musiał poświęcić tylko kilka dni, ponieważ miał wykonać ich ponad 100. Poza tym szukał on inspiracji wśród ludzi i miejsc, które dobrze zna. Powiedział, iż postać Hermiony wzorowana jest na jego siostrzenicy. 

Harry'ego Potter'a nie muszę chyba polecać nikomu, bo chyba każdy czytał choć pierwszą część. Jednak fanom gwarantuję, że wersja ilustrowana spodoba Wam mu i nie zawiedziecie się. Czy warto wydać 60 zł na tę książkę? Tak. Obrazki są przepiękne. Jestem pewna, że dla każdego Potterhead będzie to idealny prezent. 

~ A.

Za możliwość przeczytania i podziwiania tej książki dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina.



8 komentarzy:

  1. Uwielbiam te rysunki! Nawet jeśli ktoś zna na pamięć historię Harry'ego, warto zaopatrzyć się w tę wersję powieści wyłącznie ze względu na ilustracje ^^

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kocham całą serię filmów i książek o Harrym, ale co kto lubi ;) Osobiście sama bym nie kupiła książki z ilustracjami, którą czytałam, ale wydawnictwa zazwyczaj ratują takie sytuacje ;) Pozdrawiam ;*
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam HP :) Ten magiczny klimat jest po prostu cudowny :D /Claudie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie znam jeszcze przygód Harrego, ale myślę ze poznam właśnie dzięki tej książce bo strasznie mnie kusi. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham Harrego, a tego wydania nie mam :/ Na szczęście niedługo święta ;) Pozdrawiam♥
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Katujecie mnie tym widokiem. Muszę ją mieć! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym mieć swoją serię z tymi pięknymi ilustracjami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa jestem tej ilustrowanej wersji. ;)

    OdpowiedzUsuń