Agatha Christie Book Tag


Ave! Mam dla Was tag książkowy wymyślony przez wspaniałą blogerkę Agnieszkę z bloga Książka od kuchni. Mianowicie: Agatha Christie Book Tag! Bardzo dziękuję za nominację Aga i mam nadzieję, że nie obrazisz się, że zapożyczyłam Twój obrazek :) 

Zabójstwo Rogera Ackroyda – sztylet – książka, której zakończenie „przebiło” ci serce.
Zdecydowanie Wierna Veronicy Roth. Ale jest ona moją ulubioną częścią serii o Tris.

Zerwane zaręczyny – trucizna – książka, o której nie możesz zapomnieć.
Cała trylogia Igrzyska Śmierci. Boże, jak ja uwielbiam tę serię...

Śmierć na Nilu – pistolet – książka, w której nie brakuje akcji.
Emdgame: Klucz Niebios.

Morderstwo w Orient Expressie – pociąg – książka, w której bohaterowie dużo podróżują.
Czerwień Rubinu. Tam bohaterowie podróżują w czasie, więc wydaje mi się, że ta powieść, a właściwie cała trylogia zalicza się do tego podpunktu. 

Dziesięciu Murzynków – wyspa – książka, w której akcja dzieje się w niewielkiej przestrzeni (wyspa, dom, małe miasteczko).
Mi tutaj pasuje pierwszy tom przygód Thomasa, czyli Więzień Labiryntu. W końcu bohaterowie zamknięci są w Strefie, którą otacza ogromny Labirynt i większość wydarzeń ma miejsce właśnie na tej "polanie".

Morderstwo na polu golfowym – Herkules Poirot – książka z detektywem, którego zdolności są niesamowite.
To najtrudniejsze pytanie. Mimo wszystko nie czytam zbyt dużo kryminałów, a w powieściach przeze mnie czytanych rzadko występuję detektywi, a co dopiero tacy z niesamowitymi zdolnościami. 

Noc w bibliotece – panna Marple – książka z błyskotliwą główną bohaterką.
Błyskotliwą główną bohaterką jest Tessa. Zaskoczyłam sama siebie, ponieważ czytając Diabelskie Maszyny na początku mnie denerwowała. Jednak jak się okazało, jest ona bardzo mądra, oczytana i pomysłowa (czego nie można powiedzieć o głównej bohaterce drugiej serii autorstwa Autorki Życia - Clary). A więc książką z błyskotliwą bohaterką zostaje Mechaniczny Anioł. 

Tajemnicza historia w Styles – debiut – pierwszy kryminał, który przeczytałeś.
I nie było już nikogo lub inaczej Dziesięciu Murzynków. 

Do tagu nominuję tylko Löwen z bloga Książkowa Chatka

~ A. 

5 komentarzy:

  1. W najbliższym czasie zamierzam przeczytać "Zbuntowaną" i "Wierną". Ciekawe, czy mnie też przebije serce ;)
    czytanienaszymzyciem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro u mnie ten tag ;) musz wreszcie przeczytac wierną, mam wrazenie, ze każdy juz zna tę książkę tylko nie ja ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znałam tego tagu! Ale wydaje się być całkiem ciekawy ;) Buziaki, Idalia :**
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe odpowiedzi na pytania :). Na niektóre nie umiałabym udzielić odpowiedzi :D.
    Pozdrawiam :). ~ Julka ☺ ~
    http://odkawywoleksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz spotykam się z tym tagiem, ale wydaje mi się ogromnie ciekawy! Muszę go kiedyś sama wykonać. "Wierna" rozdziera serducho ;-;
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń