Shadowhunters Book Tag

Dzisiaj mam dla Was tag dotyczący bardzo wyjątkowych i uwielbianych na świecie książek. Chodzi oczywiście o powieści autorstwa Cassandry Clare - Dary Aioła oraz Diabelskie Maszyny. Tak więc, zapraszam na Shadowhuters Book Tag. Za nominację dziękuję Kitty Candy :) Spoilery!!!

1. Ulubiona postać.
Dary Anioła - Isabelle oraz Jace
Diabelskie Maszyny - Will i Cecily 

2.Najmniej lubiana postać.
Dary Anioła - Maia
Diabelskie Maszyny - Nate

3.Twoja przynależność.
Nocny Łowca

4. Ulubiony parring.
Dary Anioła - Malec
Diabelskie Maszyny - Wessa

5.Ulubiona przyjaźń.
Will i Jem. Ogólnie skoro o przyjaźni mowa to jestem załamana wizją parabatai w serialu. Alec i Jace nie zachowują się jak parabatai. Jace pomiata biednym Lightwoodem jakby ten był jego psem.


6.Najmniej lubiana przyjaźń.
Nie mam takiej.

7.Ulubiona runa.
Runa parabatai oraz runa siły/wytrzymałości.

8.Wymarzona aktorka grająca Clary.
Nie wiem. Nie lubię w tej roli ani Katherine ani Lily. 

9. Wymarzony aktor grający Jace'a.
Alex Pettyfer. Idealny Jace. 


10. Ulubione cytaty.
Dary Anioła - "Jeśli nie nakłonię niebios, poruszę piekło."; "Jego oczy stały się zielone."
Diabelskie Maszyny - "Witaj więc i żegnaj zarazem."
Oczywiście mam świadomość, że cytaty te nie zostały napisane przez Clare, po prostu je lubię najbardziej. 

11.Najlepsza śmierć.
William Herondale. Sebastian Verlac/Jonathan Christopher Morgenstern. 

12. Ulubiony moment Clary&Jace'a.
Kiedy Jace umarł, a Clary poprosiła anioła, by ten go wskrzesił. 

13. Ulubiony moment Tessy&Willa
Rozmowa w bibliotece o książkach. Gdy Will szukał Tessy. Scena w jaskini. Bal u Lightwooda. Gdy Tessa przyłożyła mu wazonem. Moment gdzie Will umierał. 

14. Ulubiony moment Tessy&Jema.
Spotkanie na moście.

15. Ulubiona scena walki.
Dary Anioła - nie mam pojęcia.
Diabelskie Maszyny - walka z Lightwoodem - wielkim robalem.

16. Scena, która wywołała u Ciebie płacz.
"Śmierć" Jem'a. Umieranie Willa. Spotkanie Tessy i Jem'a na moście. Śmierć Jonathana. 

17. Scena, która wywołała u Ciebie śmiech.
Dary Anioła:
"- Nie upiekłem ciasta - uprzedził Alec, kiedy Jace i Clary wrócili do głównej komory jaskini. (...)
- Nie upiekłem ciasta z trzech powodów. - Alec wykonał ekspresyjny gest ręką. - Po pierwsze: nie mam składników do ciasta. Po drugie: właściwie nie wiem jak się piecze to ciasto. - Zrobił wyczekującą pauzę.
Jace odpasał miecz, oparł go o ścianę i zapytał ze znużeniem:
- A po trzecie?
- Bo nie jestem twoją gosposią. - odparł Alec najwyraźniej zadowolony z siebie."

Diabelskie Maszyny:
"- Lubię kaczki - wtrącił dyplomatycznie Jem. - Zwłaszcza te z Hyde Parku. - Zerknął z ukosa na przyjaciela. Obaj siedzieli na brzegu wysokiego stołu, z nogami zwieszonymi nad podłogą. - Pamiętasz, jak próbowałeś kiedyś mnie namówić, żebym rzucił im pieróg nadziewany mięsem, bo chciałeś sprawdzić, czy uda się wyhodować rasę kaczek kanibali?
- I zjadły go - przypomniał Will. - Krwiożercze małe bestie. Nigdy nie ufaj kaczkom."

18. Ulubiony Czarny charakter.
Dary Anioła - Jonathan
Diabelskie Maszyny - Mortmain

19.Scena, która Cię zaskoczyła.
Dary Anioła - śmierć Jace'a
Diabelskie Maszyny - gdy okazało się, że Jem nie umarł tylko stał się Cichym Bratem.

20. Co byś zmieniła w seriach?
Mimo że cholernie cierpiałam, gdy Will i Jonathan umierali, to nie chciałabym, żeby przeżyli. Oh, co ja gadam! WILL I JONATHAN MAJĄ ŻYĆ!

21. Którą serie jako pierwszą przeczytałaś?
Zaczęłam od Darów Anioła, ale po piątym tomie przeczytałam Diabelskie Maszyny i je skończyłam jako pierwsze.

22.Kiedy pierwszy raz natknęłaś się na twórczość Cassandry?
Najpierw obejrzałam film.

23.Ulubiona seria.
Diabelskie Maszyny. Do Darów Anioła mam sentyment, bo to od nich zaczęłam się moja przygoda z Nocnymi Łowcami, ale DM lepsze.

24. Masz jakieś gadżety z którejkolwiek serii?
Torbę z obrazkiem:


25. Ulubiona para drugoplanowa z Darów Anioła.
Luke i Jocelyn.

26. Ulubiona para drugoplanowa z Diabelskich Maszyn.
Cecily i Gabriel.

~ A. 

5 komentarzy:

  1. Fajne książki młodziezowe, chociaż uważam, że Clare powinna na Mieście szkła skończyć Dary anioła. No i Valentine według mnie oczywiście był najlepszym ze wszystkich czarnym charakterem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja właśnie Valentina nie lubiłam jakoś szczególnie...wolę Sebastiana <3

      Usuń
  2. JAK TO JACE UMARŁ? O matko nie dotarłam tak daleko :O Dlaczego wciąż natykam się na takie spoilery :( Muszę przeczytać ostatnią część Darów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież to było w Mieście Szkła, nie w Mieście Niebiańskiego Ognia...

      Usuń
  3. Genialny TAG! Kocham shadowhunters. Moją ulubioną postacią jest zdecydowanie Isabell,a najmniej Simon nie wiem czemu, ale zawsze mnie wkurzał gdy tylko się pojawiał w książce. o.O
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń