#185 Niezrównani


Tytuł oryginalny: Unrivaled
Autor: Alyson Noël
Wydawnictwo: HarperCollins
Liczba stron: 336
Książek w serii: Jedna (na razie)
Cena z okładki: 34.99 zł
Ocena: 7/10


Welcome to the party

Hollywood Boulevard najlepiej ogląda się w ciemnych okularach i bez wszelkich nadziei. Jeśli jednak spojrzysz wystarczająco uważnie (i cudem dostaniesz się na listę VIP-ów), zobaczysz oazę najlepszych klubów w mieście - hedonistyczne niebo dla młodych, stylowych 
i bogatych. Ale wchodząc do tego świata musisz pamiętać, że możesz już nigdy się z niego nie wyrwać. Trójka kalifornijskich nastolatków wchodzi do kręgu dla wybrańców – nocnego życia elit Los Angeles. Zostają wciągnięci do gry o wysoką stawkę, którą jest gwiazdka Hollywood Madison Brooks. Ryzykowną zabawę w fascynującym świecie intryg i pieniędzy przerywa 
wstrząsający news – Madison zaginęła w niewyjaśnionych okolicznościach…


Niezrównani to moje pierwsze spotkanie z twórczością pani Noël. Słyszałam o jej innej serii, Nieśmiertelni. Ostatnimi czasy czytanie nie szło mi najlepiej, dlatego chciałam sięgnąć po coś odprężającego, nie skomplikowanego. I myślę, że Niezrównani było świetnym wyborem.

Wiele ludzi - szczególnie młodych - pragnie sławy, bogactwa. Są gotowi zrobić wszystko, by tylko "wybić się". Co jeśli to nie tylko wywiady, popularność i pieniądze? Co jeśli, żeby być sławnym, trzeba "poświęcić" siebie? Właśnie o tym opowiada ta książka. O trójce nastolatków nie wiedzących w co się pakują...


Styl pisania pani Noël nie jest powalający na kolana. Autorka nie korzysta z górnolotnych metafor i porównań. Jednak w jej powieści jest coś takiego, co ciągnęło mnie do tej książce. Na początku miałam małe problemy z czytaniem się w Niezrównanych. Dopiero po kilkunastu stronach zostałam wciągnięta w wir wydarzeń mających miejsce w powieści. 

Bohaterowie są dobrze wykreowani i bardzo łatwo ich rozróżnić. Tommy to jedyny chłopak z trójki głównych bohaterów. Poza nim jest jeszcze Layla - dziewczyna, której przyjemność sprawia obrzucanie błotem celebrytów - oraz Aster - bogata dziewczyna, która marzy, by stać się sławną. 
Tommy pojawiał się chyba najrzadziej z całej trójki. Był normalnym nastolatkiem, który potrzebował pieniędzy. To właśnie dlatego zgłosił się do konkursu. 
Z tego samego powodu Layla wzięła udział w "wyścigu szczurów". Jednak jej ze wszystkich nienawidzę najbardziej. Byłam pewna, że nie polubię Aster, wrednej, bogatej dziewczyny. Myliłam się. Layla była strasznie irytująca. Niby taka miła i spokojna, ale tak naprawdę okazała się sprytną manipulantką. 
Aster - jak już wspomniałam - była wredna i zależało jej tylko na swojej wygranej. Mimo to, ją polubiłam najbardziej z całej trójki. Była barwną, silną postacią, ale popełniła kilka błędów, za które najchętniej bym ją udusiła. 

Powieść polecam. Będzie idealna na wakacje, ponieważ należy do lekkich, przyjemnych książek na jeden wieczór. Jednak ja nie mogę doczekać się drugiej części, ponieważ autorka zakończyła Niezrównanych w bardzo nie przyjemny, aczkolwiek popularny wśród autorów, sposób. 

~ A. 
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperCollins.

1 komentarz:

  1. Ta książka ciekawi mnie już od dłuższego czasu. Mimo, że zbiera pozytywne, jak i negatywne, z chęcią po nią sięgnę. Poza tym ostatnio mam ochotę na coś na jeden wieczór :)

    OdpowiedzUsuń