#198 Miedziana rękawica


Tytuł oryginalny: The Copper Gauntlet
Autorki: Holly Black, Cassandra Clare
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 336
Książek w serii: Dwie (dotychczas się ukazały)
Cena z okładki: 33.90 zł
Ocena: 7/10


"Wszystko pozostaje w równowadze."


Letnie wakacje Calluma Hunta w niczym nie przypominają tych, jakie mają zwyczajne dzieciaki. Jego towarzyszem zostaje ogarnięty chaosem wilk Havoc. Ojciec podejrzewa, że Call przeszedł na ciemną stronę mocy. Oczywiście, większość dzieci nie wróci już więcej do szkoły w magicznym świecie Magisterium… Wszystko to nie jest łatwe dla Calla…, a sprawy jeszcze bardziej się komplikują, kiedy w piwnicy swojego domu znajduje ślady wskazujące na to, że ojciec usiłuje pozbyć się jego i Havocka. Call chroni się w Magisterium, ale to tylko pogarsza sytuację. Alkahest – miedziana rękawica mająca zdolność do pozbawiania niektórych magów ich czarodziejskich mocy – została skradziona. Próbując ustalić sprawców, Call i jego przyjaciele ściągają na siebie uwagę bardzo groźnych przeciwników i zbliżają się do odkrycia niezwykle niebezpiecznej prawdy.

Miedziana rękawica jest to drugi tom serii Magisterium autorstwa Cassandry Clare oraz Holly Black. Po wstrząsający zakończeniu pierwszej części z niecierpliwością oczekiwałam kolejnego tomy, by dowiedzieć się jak potoczą się losy Colluma.

"Ten, kto niczego nie kocha, niczego nie rozumie."

Na początku trudno było mi wkręcić się w tę powieść. Jednak po kilkunastu stronach znowu zostałam bezpowrotnie wciągnięta do Magisterium - szkoły dla magów.

Akcja jest stała. Nie ma tutaj wielu zwrotów akcji, ale to nie znaczy że nic się nie dzieje. Bo dzieje się naprawdę dużo. Autorki nadal utrzymują poziom pierwszej części, czyli Próby żelaza. 

W tej części widać dużą zmianę w Collumie. Zachowuje się inaczej niż w poprzednim tomie. Chłopak dorósł, chociaż momentami zachowywał się na moje zbyt poważnie. 

Niestety bardzo, ale to bardzo denerwowali mnie najlepsi przyjaciele Calluma. Zachowywali się jakby zjedli wszystkie rozumy. Natomiast pokochałam Jaspera. Mimo że może wydawać się on jest "czarnym" charakterem, to okazuje się, iż wcale nie jest taki zły. Chociaż muszę przyznać, że na samym początku miałam ochotę go zabić. 

Zakończenie było chyba największym atutem tejże powieści. Jednak mimo to, czuję się nieusatysfakcjonowana. Nie mogę doczekać się poznania dalszych losów magów. 

"Nasza rodzina nie jest zawsze taka, jak nam się wydaje."

Okładka, a właściwie całe wydanie książki jest piękne. Wszystko idealnie do siebie pasuje i tworzy spójną całość. Cieszę się, że wydawnictwo zachowało oryginalną okładkę.

Polecam wam tę  serie bardzo serdecznie. Wiele osób narzeka, że Magisterium to marna podróbka HP. Są podobieństwa, nie mogę zaprzeczyć. Jednak ja nie należę do fanów "chłopca, który przeżył", więc dla mnie seria Holly Black i Cassandry Clare jest znacznie lepsza.  

Wydaje mi się, że książka ta spodoba się szczególnie młodszym czytelnikom (11 lat i wzwyż), więc bez obawy możecie sprezentować ją młodszemu rodzeństwu, kuzynostwu.

~ A. 
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros. 

6 komentarzy:

  1. Szczerze, to czuję, że to książka dla młodszej młodzieży, a na takich się ostatnio sparzyłam - seria o Gregorze Collins tylko mnie zirytowała. Dlatego chyba odpuszczę sobie lekturę tej powieści, chyba, że będę miała ochotę na coś takiego :)
    Zapraszam na recenzję "Cinder"! pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, jest to książka dla młodszej młodzieży. Ja osobiście bardzo lubię serię o Gregorze, ale to może z sentymentu do Igrzysk Śmierci :D

      Usuń
  2. O, o magach to ja chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie nie moje klimaty chociaż bardzo szybko i miło się czyta Twój wpis :)

    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń