#215 Bardziej martwa być nie może


Tytuł oryginalny: As Dead as it Gets
Autor:  Katie Alender
Wydawnictwo: Feeria Young
Liczba stron: 456
Książek w serii: Trzy
Cena z okładki: 39.90 zł
Ocena: 8/10

"Może szaleństwo to moja nowa codzienność."


Od śmierci Lydii Small minęły trzy miesiące. Alexis marzy o tym, by w końcu jej życie wróciło do normalności.
Ale normalni ludzie nie widują gnijących trupów na zdjęciach. Nie muszą sobie radzić z wściekłym duchem Lydii, który czasami posuwa się do przerażających ataków.
Początkowo wydaje się, że Lydia chce się zemścić tylko na Alexis. Ale wkrótce okazuje się, że przyjaciele Alexis są w niebezpieczeństwie, i tylko ona może ich uratować. Gdy wkracza do akcji, uświadamia sobie, że wróg jest o wiele potężniejszy, niż mogłaby przypuszczać… i że ich losy są splątane w sposób, którego się nie spodziewała.
Nawet w najgorszych koszmarach.


Do Bardziej martwa być nie może podeszłam z dużym dystansem. Drugi tom przygód Alexis bardzo mnie zawiódł, więc wolałam nie nastawiać się na nic super. Jednak Pani Alender pozytywnie mnie zaskoczyła i trzecia część trylogii o duchach jest najlepsza ze wszystkich. Szkoda, że to już koniec. 
Na początku trudno było mi się wciągnąć w tę powieść właśnie z powodu lekkiego zawodu Od złej do przeklętej. Nie spodziewałam się niczego zaskakującego a tu proszę, książka okazała się naprawdę godna uwagi.

"W ostatecznym rozrachunku musisz wybrać to, co dobre dla ciebie. Nie możesz żyć dla kogoś innego. Nie możesz pozwolić poczuciu winy przesądzać o kształcie swojego życia."

Dużego plusa daję autorce za klimat, w którym utrzymana jest powieść. W pewnych momentach czułam, jakbym przeżywała wszystko razem z Alexis. Cała historia owiana jest mgiełką tajemnicy i nic nie jest pewne. Pani Alender w świetny sposób dawkowała napięcie oraz nie zdradzała za dużo informacji, przez co nie mogłam oderwać się od czytania. O ile poprzednie części nie były straszne, to ta nie raz wywołała u mnie przerażenie. 

Cała historia - jak już wspomniałam - jest tajemnicza. Nie wiadomo co zaraz się wydarzy. 
Jednak poza mrocznymi scenami, znalazło się także wiele śmiesznych momentów, głównie pomiędzy Alexis i Lydią. Ich sarkastyczne odpowiedzi nie raz wywołały uśmiech na twarzy, przez co rozluźniałam się, zapominając, że zaraz pewnie znowu stanie się coś strasznego. Dobra sztuczka, Alender. 

"Rozważałaś kiedyś spisanie wszystkich swoich złych pomysłów i stworzenie z nich książki?"

Bohaterowie niezbyt się zmienili, podobnie jak moje odczucia względem ich. Siostra Alexis nadal mnie irytowała, a Carter był typowym miłym chłopcem z sąsiedztwa. W Alexis zaszła drobna zmiana, jeśli porównamy ją do osoby, którą była w Złe dziewczyny nie umierają. Stała się doroślejsza, mniej samolubna. Jednak nadal nie jestem w stanie pojąć niektórych jej decyzji.  
Został nam jeszcze Jared - chłopak idealny. Nie będę się o nim za bardzo rozpisywać, bo jest to kluczowa postać w tej część. Powiedzmy, że pozory mylą. 

Jeżeli lubicie książki momentami przerażające i wywołujące dreszczyk emocji, to serdecznie polecam Wam całą trylogię o Alexis oraz duchach. Nawet jeśli nie podobały Wam się poprzednie tomy, to zachęcam do zapoznania się z Bardziej martwa być nie może, ponieważ jest książka dobra, przy której może nie za bardzo się odprężycie przez natłok wydarzeń, ale na pewno miło spędzicie czas. 

~ A. 
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Feeria Young.

6 komentarzy:

  1. Ja sama zrezygnowałam z sięgnięcia po trzeci tom przygód Alexis, bo druga część tak bardzo mnie zawiodła, że zupełnie straciłam ochotę na przeczytanie zakończenia. Teraz po twojej recenzji trochę żałuję, że podjęłam taką decyzję, bo najwyraźniej Katie Alender w Bardziej martwa być nie może wróciła na odpowiednie tory :/

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, drugi tom mnie również bardzo zawiódł, ale ie lubię zostawiać rozpoczętych serii i teraz, po przeczytaniu, nie żałuję swojej decyzji.

      Usuń
  2. Nie miałam do czynienia jeszcze nic, ani z jej poprzednimi częściami, ale na wszystkie mam ochotę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie serdecznie Ci polecam wszystkie części <3 Szczególnie jeśli lubisz książki z motywem duchów, opętań.

      Usuń
  3. Tytuł inspiruje :D Z chęcią po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, tytuły Pani Alender wymyśliła świetne :D

    OdpowiedzUsuń